Kohtasitko ongelmia mobiilisovelluksemme käytössä?

UniMoven uusin sovellusversio on ollut ladattavissa sovelluskaupoista 21.5.2025 alkaen. Osalla jäsenistämme on ollut päivityksen jälkeen sovelluksen käyttöongelmia.

Sovellusongelmissa toimivin ensiapuohje on, että sovelluksen poistaa puhelimesta kokonaan ja asentaa uudelleen. Jos tämän jälkeen ongelmat jatkuvat, olethan meihin yhteydessä joko sähköpostitse sports@oulu.fi tai nettisivuiltamme / sovelluksesta löytyvän palautelomakkeen kautta. Kerro viestissäsi ongelma, ota tarvittaessa esimerkiksi kuvakaappaus sovelluksen näkymästä ja kerro myös puhelimesi malli.

Käytäthän aina opiskelijasähköpostiosoittettasi tai henkilökuntasähköpostiosoitettasi käyttäjätunnuksenasi. Mikäli sinulla on voimassa sekä opiskelija- että henkilökuntatunnus, HAKA-nostaa ensisijaiseksi henkilökuntatunnuksen. Mikäli jäsenyytesi ei näy voimassaolevana henkilökuntatunnuksellasi, ota meihin yhteyttä sähköpostitse sports@oulu.fi, niin voimme korjata asian.

Sovellusta ylläpitää ja kehittää ulkoinen järjestelmäntoimittaja. Tarvitsemme tietoa sovelluksen käyttöongelmista, jotta voimme raportoida ne eteenpäin järjestelmäntoimittajalle ja he voivat ryhtyä tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin.

Kesän aikana HAKA-tunnistautumisen ongelmien taustalla oli vanhentunut sertifikaatti, joka on korjattiin heti, kun ongelma tunnistettiin. Koska kalenterissamme on suuri määrä tapahtumia, on tämä aiheuttanut sovellukselle paljon kuormaa. Kuormitusta on kevennetty rajaamalla näkyvät tapahtumat 6 viikon sisälle.

Huomaathan, että uuden sovelluksen päivitys ja käyttö vaatii vähintään Android 10 tai iOS 13 käyttöjärjestelmän. Voit jatkaa vanhan version käyttöä, jos puhelimeesi ei ole mahdollista tehdä versiopäivitystä, mutta tällöin kaikki ominaisuudet eivät toimi.